Yalova Makine İhtisas Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ile yaptığı protokolle öğrencilerine istihdam garantisi ve burs imkanı sunan meslek lisesi, bu özelliğiyle bölgenin en çok tercih edilen okullarından biri haline geldi.
Meslek lisesi, Mobilya ve İç Yer Tasarımı ile Kimya, Elektrik-Elektronik, Metal teknolojileri programlarında uygulamalı eğitim veriyor.
Atölyelerinde mobilya, paklık materyalleri, elektrik ve metal teknolojisi eserleri üretilen okulda geçen sene 2 milyon 387 bin lira ciro elde edildi. Sağlanan gelirle öğrencilere döner sermayeden çalışmalarının karşılığı olarak ödeme yapılıyor, atölyelerin bakım ve yenileme konusundaki gereksinimleri gideriliyor.
Okul müdürü Fatih Olğun, 8 yıl evvel başladığı misyonunda öğretmen, idareci ve öğrencilerle amaçlarına emin adımlarla ilerlediklerini söyledi.
Döner sermaye çalışmaları kapsamında her geçen yıl üstüne koyarak devam ettiklerini belirten Olğun, “İlimizdeki kamu kurum ve kuruluşlar ile vilayet genelinde muhtaçlıkları gidermek ismine elimizden gelen çabayı gösteriyoruz.” dedi.
Olğun, Kovid-19 salgını devrinde paklık gereçleri üreterek Yalova ve etraf vilayetlerin gereksinimlerini karşıladıklarını, son yıllarda bilhassa mobilya ve iç tasarım konusunda değerli atılımlar yaptıklarını anlattı.
Elektrik elektronik alanında vilayetteki kamu kurum ve kuruluşların kompanzasyon (elektrik gücü kayıplarını en düşük düzeye indirmek için kullanılan elektrik panosu), topraklama, akıllı tahta gereksinimlerini karşıladıklarını bildiren Olğun, kelamlarını şöyle sürdürdü:
“2020 yılındaki ciromuz yaklaşık 300 bin lira civarındayken 2021 yılında 806 bin lira ciro sağlamıştık. 2022 yılında ise 3 kat artışla 2 milyon 400 bin lira civarında ciro yapmış bulunmaktayız. Bunun 1 milyon 504 bin 257 lira üzere değerli bir kısmını Mobilya ve İç Yer Tasarımı alanımız oluşturdu. Yalova Makine İhtisas OSB ile yaptığımız protokolle istihdam garantili yeni jenerasyon meslek lisesi olmanın birinci adımını attık. 1,5 yıl evvel yaklaşık 600 olan öğrenci sayımız 900’e yükseldi. Okulumuzda 200’e yakın öğrenci burs almakta ve yaptığımız protokol kapsamında 100’e yakın öğrencimizin bursu OSB tarafından karşılanmakta. Ayrıyeten bu protokolle okulumuzun atölyelerinin geliştirilmesi, uygunlaştırılması üzere kıymetli katkılar da sağlanıyor.”
Döner sermaye kapsamında cironun yüzde 30’u kadar öğrencilere takviye sağlandığını kaydeden Olğun, alanlara nazaran aylık 300 ila 2 bin lira ödeme yapıldığını söz etti.
Mobilya ve İç Yer Tasarımı Alan Şefi Kadir Demirkıran da öğrencilerin şimdi 9’uncu sınıftayken ağacı tanıdığını, sonraki yıllarda ise mobilya üretmeye başladığını belirtti.
Demirkıran, “Üretmenin verdiği hazzı yaşayan 12’nci sınıf öğrencilerimiz stajlarında piyasayı da görüyor, orada usta çırak münasebetini pekiştiriyor. Bu okullara kurulumlarını yaptıktan sonra cıvıl cıvıl çocukların oraları kullanmasını gördükçe bizler üzere öğrencilerimiz de çok seviniyor, keyifli oluyor. Bütün kamu kurumlarının dolap, masa, sıra üzere muhtaçlıklarını karşılamaya çalışıyoruz.” tabirini kullandı.
Mezun olduğu okulda öğretmen olan Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alan Şefi Abdullah Uvar, kurumlara verdikleri hizmetle onları israftan kurtardıklarını aktardı.
Yaklaşık 30 okula kurdukları kompanzasyon panolarıyla iklimsel özelliğe de fayda sağladıklarına değinen Uvar, “Kompanzasyon sistemleriyle gereksiz elektrik akışı olmamış oldu. İsrafı tedbire konusu bizim için çok kıymetli. Çok memnunuz. Bunun yanında vilayet genelindeki tüm sınıflarımızda bulunan etkileşimli tahtaların bakım tamirlerini da öğrencilerimiz yapmakta. Mezun öğrencilerimizi aradığımızda hepsinin işi olduğunu görüyoruz. Bu da bizi çok memnun ediyor.” diye konuştu.
Metal Teknolojisi alanında misyonlu öğretmen Musa Sözen, düzenli gelir elde eden öğrencilerin mesleğe daha özverili yaklaştığını vurgulayarak, “İşini ve mesleğini benimseyen öğrencilerimiz okuldan mezun olduktan sonra işsizlik üzere bir dert düşünmüyor. Mezun olduktan sonra staj yaptıkları işletmelerde direkt iş sahibi olmaktalar.” değerlendirmesinde bulundu.
Üretime katılan öğrenciler ise mesleklerini yaşayarak öğrenmenin değerine işaret ederek, bunu yaparken kar elde etmenin avantajını yaşadıklarını lisana getirdi. (AA)