HAİKOU, 11 Nisan (Xinhua) — Salı günü İtalya, devam eden 3. Çin Memleketler arası Tüketici Eserleri Fuarı’nda (CICPE) alandakilerin dikkatini çeken bir pavyon açtı. İtalya, Çin ile ortasındaki ticari işbirliğinin artmasını hedefliyor.
Çin’in ada eyaleti Hainan’da bu yılki Çin Milletlerarası Tüketici Eserleri Fuarı’nın onur konuğu ülkesi olan İtalya, yaklaşık 1.800 metrekarelik bir alanda 147 marka sergiliyor. Her iki sayı da bir evvelki fuardakilerin iki katından fazla.
İtalya Dışişleri ve Uluslararası İşbirliği Bakanlığı Müsteşarı Maria Tripodi, fuarın dışa açılım ve milletlerarası irtibatın yeni bir safhası olduğunu belirtirken, İtalyan iştirakçilerin Çin pazarında beğeni toplamayı ve kabul görmeyi beklediğini söyledi.
İtalya ayrıyeten mücevher, giysi, aksesuar ve dondurma makineleri üzere İtalyan eserlerinin sergilendiği bir Çin- İtalya Ticaret Odası Pavyonu da açtı.
Ticaret Odası Başkanı Paolo Bazzoni, Çin’in İtalyan şirketleri için büyük değer taşıdığını ve fuara katılmalarının İtalyan markalarının Çin’e girmesi ve büyük Çin pazarında daha fazla iş yapmaları için daha fazla fırsat yarattığını söyledi.
Kuşak ve Yol İnisiyatifi ile ilgili Mutabakat Muahedesi’nin Mart 2019’da imzalanmasından bu yana Çin ve İtalya ortasında ikili alakalar besbelli biçimde güçlendi. Çin ve İtalya ortasındaki toplam ticaret hacmi 2022’de, evvelki yıla nazaran yüzde 5,4 artışla 77,9 milyar ABD dolarına ulaştı.
Haikou’da Pazartesi günü başlayan Çin Memleketler arası Tüketici Eserleri Fuarı, 15 Nisan’a kadar sürecek. 3.300’ün üzerinde markanın katıldığı fuarda, 1000’den fazla eser ise birinci sefer yer alıyor.