İBB’den bozuk merdiven ve asansörlere inceleme

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), raylı sistemlerdeki çalışmayan yürüyen merdiven ve asansör meselesine ait harekete geçti.

İBB Başkanlığı’nın oluruyla bunların neden arızalı olduğuna ait incelemeye karar verildi.

Teftiş Kurulu Başkanlığınca, iki müfettişin görevlendirildiği inceleme kapsamında, Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’na resmi yazıyla bilgi ve doküman talebi iletildi.

Yazıda, toplu taşıma araçlarına erişim noktalarında yer alan yürüyen merdiven ve asansörlere ait son vakitlerde birçok arızanın meydana geldiği belirtildi.

Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’nın misyon ve çalışma yönetmeliği ile yönergelerine destek teşkil eden İBB Meclis kararlarının bir örneğinin istenildiği yazıda, “İBB Meclisi kararı uyarınca işletmenin sürekliliğini mecburî kılan bakım ve tamir işlerinin hangi kalemlerden oluştuğu bilgisi ile işletme mühletince tesis, altyapı ve raylı sistem araçları üzerinde muhtaçlık duyulacak revizyon, ikmal ve yenileme yatırımlarının hangi kalemlerden oluştuğu bilgisine, hizmetlerin yürütülmesi esnasında İBB Başkanlığı ile Metro İstanbul AŞ ortasındaki vazife ve yetki dağılımına ait tüzel destekleriyle birlikte hazırlanan açıklama yazısına gereksinim duyulmuştur.” tabirlerine yer verildi.

Yazıda, iştirak şirketi Metro İstanbul AŞ ile Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı ortasındaki asansör ve yürüyen merdivenlere ait yapılan yazışmaların istenildiği, gerekli bilgi ve belgelerin Teftiş Kurulu Başkanlığına gönderilmesi gerektiği bildirildi.

“METRO İSTANBUL A.Ş’NİN KENDİSİ TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ DAHA UYGUN”

Bunun üzerine Raylı Sistem Dairesi Başkanlığınca Teftiş Kurulu Başkanlığı’na cevaben yazı gönderildi.

Yazıda, İBB Meclisi kararı uyarınca İBB Başkanlığı ile Metro İstanbul AŞ ortasındaki misyon ve yetki dağılımına ait olarak “Görev ve Çalışma Yönetmeliği” haricinde hukuksal destekleriyle birlikte hazırlanan rastgele bir yazının ve yazışmanın bulunmadığı belirtildi.

Meclis kararına değinilen yazıda; Metro İstanbul AŞ tarafından içinde bulunduğu mali durum münasebet gösterilerek talep edilmesi üzerine işletmenin sürekliliği açısından kamu faydası gözetilerek, İstanbul halkının mağduriyet yaşamaması ismine kısmi yedek kesim teminleri yapıldığı tabir edildi.

Kamu ihale mevzuatındaki Türk Lirası kullanım mecburiliği sebebiyle gelinen süreçte kelam konusu yedek kesimlerin temin maliyetleri çok arttığı tabir edilen açıklamada, “Temin süreçlerinde zahmetler yaşanmakta ve işletmenin sürekliliği riske girmekte olduğundan yedek kesim teminlerinin yabancı para ünitesinde ihale düzenleyebilme seçeneği olan Metro İstanbul AŞ’nin kendisi tarafından gerçekleştirilmesinin daha uygun olacağı mütalaa edilmektedir.” denildi.

İBB’nin arızalı yürüyen merdiven ve asansör problemiyle ilgili başlattığı inceleme süreci devam ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir