Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, üretim merkezlerinin hammadde, yarı mamul ve kesin eserlerini taşımak için fabrikalara direkt temas sağlayan iltisak çizgilerinin; endüstrici, üretici ve ihracatçıların rekabet gücünü artırdığını vurgulayarak Türkiye’nin ulusal demiryolu ağı üzerinde 439 kilometre uzunluğunda 286 iltisak sınırının bulunduğunu aktardı. Bakan Uraloğlu, bu hatlar ile gerçekleştirilen taşımaların tüm demiryolu yük taşımalarının yaklaşık yüzde 45’ini oluşturduğunu vurguladı. Uraloğlu, “2024 yılının birinci 8 ayında demiryolları ile toplamda 17 milyon 449 bin 75 ton yük taşındı. Bu 8 aylık müddette 7 milyon 842 bin 981 ton yük ise iltisak sınırları ile taşındı. Bu sayının yıl sonunda 11,5 milyonu geçeceğini iddia ediyoruz.” dedi. Bakan Uraloğlu, 2053 yılı amaçları doğrultusunda kara yollarındaki yüzde 72’lik yük nakliyatı hissesini yüzde 57’ye düşürmeyi, demir yollarının yüzde 5 olan nakliyat hissesini ise yüzde 22’ye yükseltmeyi planladıklarının da altını çizdi.
13,3 KİLOMETRE UZUNLUKTA İLTİSAK ÇİZGİSİ İMAL ÇALIŞMASI DEVAM EDİYOR
Uraloğlu, ayrıyeten Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM), TCDD ve TCDD Taşımacılık’ın yanı sıra kesim paydaşlarıyla da iltisak sınırlarının sayısını artırmak için ortak çalışmalar yürüttüklerini kaydetti. Toplam uzunluğu 13,3 kilometre olan Gelemen-Tekkeköy ve Yenikent-Kazan Soda’daki iltisak çizgilerinin imal çalışmalarının devam ettiğini tabir eden Bakan Uraloğlu, yük taşımacılığında demiryolu hissesinin artırılmasının kritik kıymete sahip olduğunu vurguladı. Uraloğlu, “Toplam uzunluğu 439 kilometre olan iltisak sınırlarına 12. Kalkınma Planı gayeleri doğrultusunda 74,5 kilometresi TCDD tarafından 141 kilometresi AYGM tarafından olmak üzere toplam 215 kilometre ek ederek, lojistik merkezlerinin, fabrika, sanayi, OSB ve limanlara kontaklarının sağlanması hedefiyle toplam iltisak sınırı uzunluğumuzu 654 kilometreye çıkartmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.
“DEMİRYOLLARI ETRAF DOSTU, DÜŞÜK MALİYETLİ VE SAĞLAM BİR NAKLİYECİLİK ALTERNATİFİ OLARAK ÖNE ÇIKIYOR”
Türkiye’de demiryolu ile yapılan yük nakliyatının ehemmiyetine değinen Bakan Uraloğlu, demiryollarının çevre dostu, düşük maliyetli ve muteber bir nakliyecilik alternatifi olarak her vakit öne çıktığını tabir etti. Demiryolu nakliyatının Türkiye’nin endüstrileşme sürecindeki kritik rolüne de vurgu yapan Uraloğlu, demiryolu ile yapılan taşımalarda iltisak sınırlarının, eserleri ulusal demiryolu ağına ulaştırmak için kıymetli bir misyon gördüğünün altını çizdi.