Yüksek enflasyon ve kurdaki yükseliş nedeniyle Türkiye’de arabaya erişim giderek zorlaşırken, daha ulaşılabilir bir mobilite aracı olan motosiklete talep hızlandı. Yakıt fiyatlarındaki artış da araba kullanıcılarını alternatif arayışına yöneltince, kurye tarafından gelen taleple büyüyen motosiklet pazarı, tüm vakitlerin satış rekorunu kırdı. Motosikletteki rekora rağmen, araba pazarı bu yıl da yerinde sayınca iki kişisel ulaşım aracı ortasındaki makas da büyük oranda daraldı.
Motosiklet satışları, 2022’nin birinci 11 ayında 2021’e nazaran yüzde 50,7 artarak 365 bini aştı. Tıpkı periyotta araba satışları ise yıllık bazda 2,4 oranında azalarak 505 bin 886 adette kaldı. Şimdi Aralık 2022 sonuçları açıklanmadı. Lakin, iki dalın yetkililerinden yaklaşık varsayımlarını aldık. Motosiklet satışlarının 2022’de 400 bin adeti aştığı varsayım ediliyor. Bu da motosiklet pazarı için tüm vakitlerin rekoru manasına geliyor. Araba satışlarının ise geçen yılı yaklaşık 595 bin adet ile kapattığı öngörülüyor. Araba markaları 2023 için geçen yıla paralel bir pazar beklerken, motosiklet markaları bu yıl sonunda en az 420 bin adetlik satışa ulaşmayı hedefliyor.
Ekonomim gazetesine konuşan Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, pandemiyle birlikte ferdî ulaşım araçlarına talebin artığını hatırlatarak, “Ekonomideki olumsuz gelişmelere paralel Türkiye’de alım gücünün zayıfl aması da arabaya nazaran daha ucuz bir kişisel ulaşım aracı olan motosikleti ön plana çıkarttı. Öte yandan gelişen e-ticaret motosikletli kurye sayısında önemli artışa sebep oldu” dedi. Birebir vakitte BMW Motorrad Marka Müdürü olan Başarı Erbaş, motosiklet bölümünün önümüzdeki yıllarda büyümeye devam edeceğini tabir ederek, “Çok yakın bir vakitte araba satışlarını yakalayacağımıza inanıyoruz” dedi.