BURSA (İGFA) –Mesleki Yeterlilik Evrakı konusunda bilgi aldığımız firma sorumlusu Seher Durmuş, mesleksel yeterlilik evrakının kıymetini ve işleyişini açıkladı. Durmuş, “Mesleki Yeterlilik Dokümanı, bir kişinin makul bir meslekte kâfi bilgi ve marifete sahip olduğunu resmi olarak belgeleyen bir dokümandır. Bu belge, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından oluşturulmuş ulusal yeterliliklere dayanarak verilir.” formunda açıklamalarda bulundu.
MESLEKİ YETERLİLİK DOKÜMANI NEDİR?
Durmuş, “Mesleki Yeterlilik Evrakı, bireylerin belli bir meslekte sahip olmaları gereken bilgi, maharet ve yetkinlikleri kanıtlayan resmi bir dokümandır. MYK tarafından belirlenen ulusal yeterlilikler doğrultusunda, makul bir meslekte çalışmak isteyen şahıslar bu belgeyi almak zorundadır.” dedi.
BELGE ALIM SÜRECİ VE GEÇERLİLİK SÜRESİ
Öncü Belge’nin sorumlusu, evrak alım süreci hakkında da bilgi verdi. “Belge almak isteyen bireyler, ilgili meslekte yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarına müracaatta bulunmalıdır. Müracaatın akabinde adaylar, ulusal yeterliliklere nazaran teorik ve performansa dayalı imtihanlara tabi tutulur. Başarılı olan adaylara Mesleksel Yeterlilik Evrakı ve Mesleksel Yeterlilik Kimlik Kartı verilir.” formunda açıklamalarda bulundu.
Durmuş ayrıyeten, “Mesleki Yeterlilik Evrakı genel olarak 5 yıl boyunca geçerlidir. Fakat, doküman sahipleri yenileme başvurusu yaparak evraklarını güncelleyebilirler. Bu süreç, ilgili ulusal yeterliliklerde ayrıntılı bir halde açıklanmaktadır.” formunda belirtti. Epilasyon uzmanlığı, hoşluk uzmanlığı ve kuaförlük üzere alanlarda belgelendirme hizmetleri sunan firmasının, mesleksel yeterlilik evrakı almak isteyenler için muteber bir dayanak sağlıyor. Seher Durmuş, “Firmamız, bireylerin mesleksel yeterliliklerini resmi olarak belgeleyerek iş hayatlarına katkıda bulunmak en kıymetli misyonlarımızdan biridir.” biçiminde kelamlarını tamamladı.